گاهی بعد از آشنا شدن با چیزی یا کسی به خودت می گویی کاش این آشنایی زودتر صورت می گرفت. آشنا شدن من با محمد نوری، خواننده، از این آشنایی ها بود.

    چند سال پیش با کریم دوغی قدم می زدیم و او برایم ترانه جان مریم را خواند. به دلم چسبید. بعدتر آهنگش را گوش کردم و کنسرتش را دیدم و از خواننده اش خوشم آمد. پیرمردی سرحال و خوش اخلاق که او را فقط باید از روی هنرش شناخت؛ چون اهل حاشیه و روزنامه و رسانه نبود. بدبختانه رسانه ها هم به هنر اهمیت نمی دهند برای همین اهل هنر واقعی نزد غیر اهل آن، کمتر شناخته شده اند.

    عده ای او را پدر موسیقی پاپ ایران می دانند؛ چون او با خواندن آهنگ هایی که جدا از موسیقی مقامی ایران بود و میان مردم معروف شد، موسیقی را مردمی ـ پاپ ـ کرد. بارزترین اثر او ترانه جان مریم است. مهم ترین نکته اش هم این است که او با داشتن سواد این کار را کرد. و گر نه خیلی ها این کار را کردند اما مردمی نشدند به صورتی که هم میان مردم ترانه هاشان مشهور باشد هم نزد اهالی موسیقی و دانشگاهیان عزیز باشند.

محمد نوری از میان ما رفت. محمدرضا اسدی هم نوری را دوست داشت. روزی هم نوبت ما می شود. دوست دارم بعد از من درباره ام خوب بنویسند. حداقل اطرافیانم از بودن با من لذت برده باشند. به گمانم محمد نوری چنین بود.

 آمرزیده باشد!

 

 

+ نوشته شده در سه شنبه دوازدهم مرداد 1389ساعت 5:49 توسط راد |

   سلام

   شاید تا کنون کارهای موسیقیایی زیادی در باره‌ی عاشورا شنیده‌اید. مثل روز واقعه از انتظامی، شب دهم از فردین خلعتبری، ماه کولی از محمدرضا علیقلی، مجیک آو پرشیا از آریا عظیمی‌نژاد، مولای عشق از فواد حجازی، ماه نی از حمیدرضا صدری، وداع از حسام‌الدین سراج و...

   در همه‌ی این نمونه‌هایی که ذکر شد، سازهای کوبه‌ای به عنوان ساز اصلی به کار رفته‌اند. اما کاری که امروز می‌خواهم معرفی کنم، کمی متفاوت است. در این کار، سازهای کوبه‌ای نه تنها به عنوان ساز اصلی به کار رفته‌اند، بلکه صدای اصلی و زمینه‌‌ایِ کار را تشکیل می‌دهند، آن هم در فضای موسیقی محلی. در این کار، کلام و آوا در هم تنیده‌اند و آهنگساز به خوبی توانسته است از قابلیت‌‌های سازهای کوبه‌ای، برای ایجاد و ترسیم فضای شور استفاده کند. آلبوم ذوالجناح، ساخته‌ی عماد توحیدی با تنظیم بابک شهرکی است. البته به خاطر غوغایی که در این کار وجود دارد، شاید به دل خیلی‌ها ننشیند. اصولا برای درک و وارد شدن در فضای چنین کارهایی، باید آن را در فضای خلوت و به طور کامل گوش داد، تا حس نوازنده و آهنگساز را دریافت.

قطعه‌ی اول از آلبوم ذوالجناح

 

قطعه‌ی هفتم از آلبوم ذوالجناح 

 

قطعه‌ی چهارم از آلبوم مرغ مینا

 

   دکتر عماد توحیدی، نویسنده و کارگردان تئاتر و نمایش‌های رادیویی، فعالیت‌های خود را در عرصه‌ی موسیقی از سال۱۳۵۸ و در عرصه‌ی تئاتر از سال ۱۳۶۲ آغاز کرد. کتاب وی با عنوان «شیوه‌ی دف‌نوازی» از کتب مرجع به شمار می‌رود.

   صفحه‌ی دانلود آثار دکتر عماد توحیدی

دکتر عماد توحیدی

   برخی آثار موسیقیایی ایشان:

   موسیقی فیلم (شامل موسیقی فیلم‌های نسل سوخته، نقش و نقاش، مستند آشیان فرشتگان کرمان، انیمیشن چپق و برنامه‌های تلویزیونی راه تازه و رستاخیز کلمات)

   موسیقی فیلم مشت بر پوست

   موسیقی فیلم One Way به کارگردانی Aylin Ryan

   آلبوم کولی کوبی با تنظیم بابک شهرکی

   آلبوم ذوالجناح با تنظیم بابک شهرکی

   آلبوم نی‌نامه با همکاری مسعود خادم

   آلبوم قلندروار با همکاری علی‌رضا افتخاری

   کنسرت ترکیه

   موسیقی نمایش مرغ مینا

  

+ نوشته شده در چهارشنبه شانزدهم دی 1388ساعت 9:11 توسط مسافر سكوت |

 

   دی ۱۳۲۹ در اردبیل مردی به دنیا می‌آید... ببخشید... کودکی به دنیا می‌آید که پدرش از نوازندگان معروف موسیقی آذربایجان است. لاجرم از همان کودکی موسیقی‌اش آغاز می‌شود. ساز آکاردئون را انتخاب می‌کند و همراه آن تئوری‌های موسیقی را نیز فرا می‌گیرد. تا جایی که از ۱۲ سالگی وارد ارکستر آذربایجانی رادیو ایران می‌شود و در ۱۳ سالگی اولین جایزه‌ی موسیقی‌اش را به عنوان نوازنده‌ی اول آکاردئون در سطح دبیرستان کسب می‌کند و به فعالیت در اداره کل هنرهای زیبای کشور می‌پردازد. از ۱۷ سالگی ساخت و رهبری بسیاری از کنسرت‌های ایرانی را به عهده می‌گیرد. در ۲۰ سالگی به آمریکا می‌رود و دوره‌ی فشرده‌ی موسیقی جز را می‌گذراند. پس از بازگشت به ایران رهبری و سرپرستی ارکسترهای مختلف ایران را به عهده می‌گیرد. و همزمان با تعلیم ارکستراسیون و هارمونی و سازشناسی به ساخت موسیقی برای خواننده‌های وقت می‌پردازد. وی پیشگام ورود و رواج سازهای الکترونیکی به ایران و جز و موسیقی تلفیقی ایران است.

ناصر

   در ۲۵ سالگی قطعه‌ی بی‌کلام چهارمضراب استاد صبا را تدارک می‌بیند که تلفیقی از موسیقی جز و موسیقی کلاسیک ایرانی است. (این کار هنوز پخش نشده است)

   در ۲۸ سالگی برای ادامه‌ی تحصیلات موسیقی به آمریکا می‌رود و دوره‌ی موسیقی فیلم را فرا می‌گیرد. (نگفتم در سال ۱۳۵۷ که وارد مسائل شخصی نشده باشم) بالاخره در سال ۱۳۶۳ به وطن باز می‌گردد و به ساخت موسیقی فیلم می‌پردازد.

   شاید نام این کودک را در کنار نام بسیاری از خواننده‌های پیش و پس از انقلاب و موسیقی بسیاری از فیلم‌ها و برنامه‌های کودک و نوجوان و تیتراژ بسیاری از برنامه‌های تلویزیون و در میان اعضای گروه چهارنفس پیدا کرده باشید. اگر هم خاطرتان نیامد، باید بگویم آلبوم باران عشق استاد ناصر چشم‌آذر را کم کسی است که نشنیده باشد یا با آن انس نگرفته باشد.

ناصر چشم‌آذر (فیلم میکس)

  هر چه گشتم نتوانستم آلبوم اورژینال خواهران غریب استاد را پیدا کنم. بنابراین آهنگ‌های زیر اورژینال نیست و از متن فیلم گرفته شده است. گرچه کیفیت پایینی دارد اما شاید برای برخی خاطره به همراه داشته باشد:

   سرآغاز (کر کودکان)

   باران (با صدای مهدی نیکنام)

   آشتی (کر کودکان)

   الهه ناز (بی‌کلام)

   مادر من (با شعر و صدای خسرو شکیبایی)

   انار (با صدای خسرو شکیبایی)

   پس از باز شدن هر لینک، برای دانلود باید ۱۰ ثانیه صبر کنید.

 

+ نوشته شده در چهارشنبه بیستم آبان 1388ساعت 11:27 توسط مسافر سكوت |

 

   این، از شاهکارهای مسئولان هنری است. وقتی به این آلبوم موسیقی گوش دهی، خوب متوجه می‌شوی که فضای آن، کمی قدیمی است. دلیلش این است که فاصله‌ی ضبط تا انتشار این آلبوم، بسیار زیاد است. حدود پنج سال یا به قولی بیشتر.

اجرا کنید:

 

   بلی. چندی پیش شنیدم بالاخره آلبوم رضا راد به نام شادی حرومه منتشر شد. آهنگ اول این آلبوم، به همراه یک آهنگ دیگر از این هنرمند را می‌توانید از لینک‌های زیر، دانلود کنید:

   شادی حرومه

   جزر و مد

    رضا راد، متولد۱۳۶۱ نوازنده‌ی سه‌تار است که هم در آواز ایرانی، کار کرده و هم در آواز به اصطلاح پاپ.

 

+ نوشته شده در شنبه هجدهم مهر 1388ساعت 18:31 توسط مسافر سكوت |

 

   این بار هم موسیقی کلاسیک ایرانی اما متفاوت. تا کنون بیشتر کارهای گروه مستان و هماي، به صورت کنسرت ضبط شده است. پرواز همای و اسفندیار شاهمیر از موسسان اولیه‌ی این گروه هستند و هنرمندان زبردستی را در این گروه، گرد آورده‌اند.

گروه مستان و هماي

   پرواز هماي، شاعر، آهنگساز، نوازنده‌ی کوزه و خواننده‌ی فومنی به سال 135۸ متولد شد. دیپلمش را از هنرستان کمال‌الملک رشت دریافت داشت. در رشته‌ی شعر، آواز و آهنگ دانشگاه آزاد تهران پذیرفته شد و با ساز تخصصی سه تار و پیانو، تحصیلاتش را در دانشگاه به پایان رسانید. در زمینه‌ی آواز از محضر استادانی چون فریدون پوررضا، سید کمال‌الدین عباسی، هنگامه اخوان و کریم صالح عظیمی بهره برد. و در زمینه‌ی شعر و ادبیات از محضر استادانی چون علی‌قلی محمودی بختیاری، حبیب نبوی، محمود طیاری و دادبه بهره جست. توانایی او در چند زمینه، او را در زنده کردن چامه‌سرایی یاری کرد.



   سینا جهان‌آبادی، آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده‌ی کمانچه، به سال 1354 در تهران متولد شد. ویولن را زیر نظر داوود گنجه‌ای در مرکز حفظ و اشاعه‌ی موسیقی فرا گرفت. سپس وارد هنرستان موسیقی شد. کمانچه را نزد کامران داروغه فرا گرفت و از تجربیات اردشیر کامکار نیز آموخت. کارشناسی را در دانشگاه سوره و کارشناسی ارشد را از دانشگاه هنر دریافت داشت. وی از استادانی چون علی‌اکبر شکارچی، ارسلان کامکار، ابراهیم لطفی، حسن الهامیان، علی‌رضا مشایخی و حسین دهلوی بهره برد. او در نوازندگی و تنظیم، بسیار تواناست.

   پاشا هنجنی، نوازنده‌ی نی، به سال 1357 متولد شد. کارشناسی را از دانشگاه آزاد موسیقی و کارشناسی ارشد را از دانشگاه هنر اخذ نمود.

   علی پژوهشگر، نوازنده‌ی مشهدی، به سال 1356 متولد شد. در کودکی نواختن تمبک را از پدر آموخت. از راهنمایی، وارد هنرستان موسیقی شد. ساز عود را انتخاب کرد. و از محضر استادانی چون منصور نریمان، فرهاد فخرالدینی، شریف لطفی، حسین علیزاده، کامبیز روشن‌روان، حسین دهلوی، مصطفی کمال پورتراب، محمدرضا درویشی، ساسان فاطمی، هومان اسعدی، حمیدرضا اردلان بهره برد. کارشناسی را از دانشگاه آزاد تهران اخذ نمود و از همان ابتدای تاسیس ارکستر موسیقی ملی ایران، به عضویت آن درآمد و توانست کارشناسی ارشد را از دانشگاه هنر اخذ نمايد.

   گلناز جمشیدی، استاد سنتور، به سال 1358 متولد شد. کارشناسی را از دانشکده‌ی هنر و معماری و کارشناسی ارشد را از دانشگاه هنر دریافت داشت. وی از اساتیدی چون محمد اسماعیلی، پشنگ کامکار، رامیز قلی‌اف، عباس علی‌اف، بهناز ذاکری، فرامرز پایور، حسین علیزاده و اردوان کامکار بهره برده است. وی به سال 1384 آموزشگاه زریاب را تاسیس نمود که تاثیر بسیاری در هنرمندان جوان موسیقی گذاشت.

   از دیگر اعضای این گروه می‌توان اسفندیار شاهمیر(دف)، علی‌رضا مهدی‌زاده(کمانچه)، ارژنگ فرامرزی(تمبک)، توماج مصفی(رباب و سه تار)، محمود نوذری(سنتور)، علی رحیمی(دف)، آزاد میرزاپور(تار)، پژهام اخواس(تمبک) را نام برد. به علاوه قرار است این گروه در کنسرت‌هایی که در پیش دارد از همکاری شهرداد روحانی استفاده کند. 

شهرداد روحاني و پرواز هماي

 دانلود دو آهنگ بهشت و سرزمين بي‌کران:

بهشت

سرزمين بي‌کران

 

+ نوشته شده در یکشنبه هفدهم خرداد 1388ساعت 15:28 توسط مسافر سكوت |

 

 
 
   استاد سیمین آقارضی، در سال1317 در تهران متولد شد. وی از اولین گروه فارغ‌التحصیلان هنرستان موسیقی ملی به سرپرستی استاد روح‌الله خالقی است. ویولن را نزد استاد صبا، پیانو را نزد استاد جواد معروفی، قانون را نزد استاد مهدی مفتاح، تمبک را نزد استاد حسین تهرانی و آواز را نزد استاد بنان آموخت. بیش از چهل سال ویولن اول و نوازنده‌ی برتر ارکستر ایرانی بوده و سال‌ها سرپرستی ارکسترهای مختلف را بر عهده گرفته است. و به عنوان اولین بانوی قانون‌نواز ایرانی، در عرصه‌ی جهانی مطرح بوده و هست. و ایرانیان او را با نام سیمین قانون‌نواز می‌شناسند.

 

آلبوم قانون

   تکنوازی‌ها، همنوازی‌ها و آهنگسازی‌های بسیاری از این بانوی پیشکسوت، ثبت و ضبط شده است و در جهان موسیقی، نام او با احترام خاصی برده می‌شود. آلبوم قانون با آهنگسازی و اجرای بانو سیمین، از معروف‌ترین آثار ایشان است. و آلبوم گلنوش یک و دو نیز با آهنگسازی ایشان و اجرای خانم پریچهر خواجه، شامل برخی از نواسازی‌های معروف ایشان است. این چند آهنگ از آلبوم گلنوش1 و2 را بشنوید:

 A 08

 A 13

 B 01

 B 02

 B 09

 B 10

 B 20

 B 22

 

+ نوشته شده در پنجشنبه بیست و چهارم بهمن 1387ساعت 18:5 توسط مسافر سكوت |

 

   گروه ماد (mud به معنای لجن) در سال ۱۳۷۹ با سرپرستی عبدی بهروان‌فر در مشهد تاسیس شد. عبدی بهروان‌فر، موسیقی را از اساتید بزرگی در سبک‌های راک، بلوز، جز، کانتری و فولک آموخته و از برترین خواننده‌های ایرانی در موسیقی راک است. موسیقی این گروه همراه با اعضای آن زندگی کرده است و در واقع تصویر تجربیات و حوادث زندگی اعضاست. گوناگونی تخصص و تجربه‌های هنری اعضا نیز باعث شده تا موسیقی این گروه را بتوان تلفیق تجربه‌ها خواند. اعضای این گروه عبارت‌اند از: عبدی بهروان‌فر (گیتار آکوستیک و الکتریک، هارمونیکا و آواز)، علی باغ‌فر (درامز)، نوید اربابیان (گیتار باس)، سامان رجبی (گیتار الکتریک و کیبورد)، محسن نامجو (سه تار و آواز)، مصطفی یاوری (ترانه سرا)، سروش مقدم (فلوت)، مهدی عزیزی (درامز)، احسان زارع قشلاقی (تمبک)، پویان قندی (گیتار آکوستیک)، مسعود فیاض‌زاده (گیتار الکتریک و آکوستیک) و داریوش دانش‌نیا.

   در حال حاضر اعضای این گروه به فعالیت‌های مستقل خود ادامه می‌دهند و برای خلق آثار مختلف، تحت عنوان گروه ماد در کنار یکدیگر به اجرای موسیقی می‌پردازند.

   اگر می‌خواهید نوشته‌ی بهروان‌فر را در مورد خودش بخوانید روی لینک زیر کلیک کنید:


   دربارهی عبدی بهروانفر

 عبدی بهروان‌فر

 

    و این هم لینکی برای دانلود برخی کارهای گروه Mud 

 

   و سه آهنگی که این‌جا گذاشتم: آهنگ دلا دنگ، آهنگ سوگ و دیگری آهنگ مصطفا که یکی از اعضای گروه با از دنیا رفتنش ساخت.

 

دلا دنگ:

 

سوگ:

 

مصطفا:

 

 

   پی‌نوشت:

   ببخشید که آهنگ معروف رفتم سر کوچه رو به دلایل اخلاقی نتونستم بذارم. موسیقی راکه دیگه؛ چه می‌شه کرد. به جاش چند تا عکس از بهروان‌فر.

 

+ نوشته شده در چهارشنبه ششم آذر 1387ساعت 16:23 توسط راد |

 

   هم‌خانه، موضوع، تصویر و موسیقی خوبی داشت. دو نکته‌ی مثبت فیلم یکی این‌‌که روسری داشتن نقش‌ها منطقی بود و دیگه این‌که مانتوی دختره همچین صاف و اتوکشیده و غیرطبیعی نبود.  

یکتا سحرخیز

   اصلن منو چه به این نظرها. بریم سراغ موسیقی و نامجوش.

   تنها ابزاری که این‌جا برای جدا کردن موسیقی فیلم داشتم، یه ویندوز مدیا پلیر هفت و یه سند ریکوردر ویندوز بود؛ دریغ از یه موی میکر که البته اگر هم بود ویدیو سی دی رو نمی‌خوند. و اما حاصل:

   1. آهنگ اول

   2. آهنگ دوم

   3. آهنگ سوم

   4. آهنگ چهارم

   5. آهنگ پنجم

   6. آهنگ ششم

   7. آهنگ هفتم

   8. آهنگ هشتم

   9. آهنگ نهم

  10. آهنگ دهم

  11. آهنگ یازدهم

 


 

 

 

پی‌نوشت:

ببین دوباره داشت یادم می‌رفت که بگم آلبوم جست و جو آماده‌ی دانلود شده: این هم لینکش

البته یادم نیست کی درخواست کرده بود. ه

 

+ نوشته شده در دوشنبه بیست و هفتم آبان 1387ساعت 10:19 توسط راد |



این دفعه می‌خوام آهنگساز، خواننده و ترانه‌سرای ...

نه! یه جور دیگه:

هنرمندی که بعد از مدت کوتاهی، دیگه نیاز به معرفی نداشت

و بعد از مدت‌ها آلبوم یه شاخه نیلوفر

آلبومی بیش از آن‌چه انتظار داشتید

موسيقي و تنظيم اين آلبوم خيلي قويه

درباره‌ی این اثر چاووشی فقط می‌توان* سکوت کرد و گوش سپرد:

 

۶. هفته‌های تلخ من

 

۹. تو که نیستی

 

--------------------------------------------------

پی‌نوشت:

*      "می‌توان" در این‌جا شدیدتر از کلمه‌ی "باید"

**     فقط به خاطر راد عزیزم:

      ۱۰. دلتنگی

     

 

***    دانلود این سه آهنگ:

      6. هفته‌های تلخ من

      9. تو که نیستی

     10. دلتنگی

****  پیشنهاد من: بخریدش

 

 

-----------------------------------------------------------

 

راد: دلم می خواست این آلبوم همون قدر که توی شعرها و آهنگسازی حرفه ای است دلنشین هم باشد اما نمی دانم چرا به جز چند تا از آهنگ هاش (که تو اینجا آوردیشون) بقیه اش به نظرم خیلی ناله ان. می دونی شاید عیب از ماست که انتظارمون رو از چاوشی زیاد کرده ایم. خوبی این آلبوم برای چاوشی اثبات خودش به عنوان یک آدم مستقل و حرفه ای و برای من دسترسی به آهنگ های مجاز و با کیفیت و خلاص شدن از نگاه های دیگران است. وقتی چند سال پیش می گفتم این خواننده و آهنگساز خوبیه کسی باور نمی کرد. تازه بعد از "سنتوری" بود که عده ای باورشان شد.

برای رضای عزیز که شرمنده می کند آرزوی روزهای خوب دارم.

شاد باشید

هفته ها میگذره اما

گل من نیومده

دارم از غصه می پوسم

چقد این روزا بده

 

+ نوشته شده در شنبه بیست و هفتم مهر 1387ساعت 9:43 توسط راد |

   وقتي بچه‌اي از اجراي امروزش در گروه سرود مدرسه سخن مي‌گويد نمي‌دانم به اين فکر کنم که آ اين بچه ممکن است روزي خواننده معروف شود همچون شجريان آيا شايد!؟ يا به اين فکر کنم که آ اين شجريان روزي کودکي بوده همچون اين!؟

   بگذريم اين بار هم مي‌خواهم کسي را در موسيقي معرفي کنم که تا کنون يک آلبوم رسمي بيشتر نداشته است، گرچه مي‌شناسيدش. البته فکر نکنيد تازه‌کار است. چرا که اگر بخواهيم سابقه‌ي خوانندگي‌اش را بررسي کنيم، سر از گروه سرود مدرسه‌شان در مي‌آوريم. به علاوه ايشان يکي از اعضاي گروه Axiom Of Choice نيز هست. اما تلفيقي که ايشان در آلبوم جستجو انجام داده است با تلفيق‌هاي ديگري که از جمله خودش در گروه Axiom Of Choice انجام مي‌داده متفاوت است. اين آلبوم تلفيق موسيقي کلاسيک ايراني با موسيقي غيرکلاسيک و مدرن نيست، بلکه تلفيق موسيقي کلاسيک با موسيقي کلاسيک است.

مامک خادم

   مامک خادم بر آوازهای محلی ایرانی و دستگاه‌هاي موسيقي کشورهاي مختلف تسلط دارد و موسيقي کلاسيک ايراني را با موسيقي کلاسيک يوناني، هندي، ارمني، ترکي و عربي تلفيق کرده است و حتا در برخي قطعات از متن آوازها و تصنيف‌ها به زبان‌هاي ديگر هم استفاده شده است. مثلن در قطعه‌ي حيدر که هم به زبان فارسي و هم ترکي‌ست:

 

 
 
دانلود آلبوم جستجو با کیفیت 128kb/se:
 
   ۱. باز آمدم
   ۲. گلایه
   ۳. حيدر
   ۴. بیستون 
   ۵. جستجو
   ۶. واران
   ۷. لالایی
   ۸. آواره
   ۹. مانده
  ۱۰. بی‌قرار
  
+ نوشته شده در سه شنبه دوم مهر 1387ساعت 18:35 توسط راد |

 

   رضا، مهر ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. از ۱۸ سالگي موسيقي را به طور جدي آغاز کرد و اکنون مدرس گيتار است. خواننده و آهنگساز هم هست. تا کنون سه آلبوم از او منتشر شده است: شهر دل، پرنده بي‌پرنده و هيس. (و البته برخی کارهای قدیمی او را تحت عنوان آلبوم بوف کور شاید هنوز بتوان در اینترنت یافت.) تيتراژ مرگ تدريجي يک رويا را هم رضا خوانده و البته آهنگش را کارن ساخته است.

 

رضا يزداني

   آهنگ‌هاي رضا را در فيلم‌هاي چهره به چهره، رفقاي فراموش‌شده، حکم و رييس هم مي‌توان شنيد. او تجربه‌ي بازيگري در فيلم حکم را هم داشته است و ظاهرن مسعود کيميايي از او خوشش آمده است. مي‌توان گفت ترانه‌سراي انحصاري او، دوست صميمي‌اش، يغماست. يغما هم گيتار مي‌نوازد. شايد اشکال کار رضا اين باشد که سراينده‌ي بيشتر آثار او، يغماست و اين باطن يکنواختي به کارهايش داده است.

 

 دوست

با آهنگ فردین و شعر سهراب و صدای رضا

 

 

+ نوشته شده در دوشنبه دهم تیر 1387ساعت 19:1 توسط راد |

 
Nina by Paco De Lucia
 
 
       دانلود آهنگ با كيفيت 128kb/se 
 
 
 
پس‌نوشت: اگه به عنوان مطلب دقت کنيد، نوشتم گيتار! يعني ساز ديگه‌اي به کار نرفته. شاید باید می‌نوشتم فقط گيتار.
 
+ نوشته شده در سه شنبه چهارم تیر 1387ساعت 10:7 توسط راد |

 

 

   روزنامه‌نگاري، تدريس گيتار و تاريخ موسيقي. اهل جنوب است و موسيقي جنوب. برخي از كارهاي او در زمينه‌ي موسيقي جنوب توسط كانون هنر سوئد منتشر شده است، او تا كنون برخي از اين كارها را در كنسرت‌هايش اجرا كرده است. اما آلبوم ري‌را كه توسط هرمس ريكوردز منتشر شده، سبك متفاوتي از كارهاي اوست. در كل سهيل نفيسي كمي عجيب و غريب است. چيزي زيادي ندارم كه درباره‌اش بگويم جز اين كه يك جورهايي با حال است. همين.

 

چند تا آهنگ از سهيل نفيسي:

۱. عاشقانه (خنیاگر)

۲. رقصم گرفته بود

۳. طرح (طرحم گرفته بود)*

۴. پريا

 

* گفتم یادی هم کرده باشم از یک سوتی. (مشدد)

 

+ نوشته شده در شنبه بیست و یکم اردیبهشت 1387ساعت 14:14 توسط راد |

 

   در مصاحبه‌اي گفته است كه مردم ما پست مدرن هستند. از يك طرف از پيشرفته‌ترين ابزارها و امكانات دنيا استفاده مي‌كنند، از طرف ديگر پول توي صندوق صدقات مي‌اندازند، نذر مي‌كنند. دو چيز متضاد را چنان كنار هم قرار مي‌دهند كه اگر به خيلي‌شان بگويي شايد اين تضاد برايشان ديرمفهوم باشد. موسيقي او هم همين طور است. مثل پول انداختن در صندوق صدقات. پست مدرن. يه جور نذر و نياز با مدرن‌ترين سازهاي دنيا. يك بار نواري را گوش مي‌داد با خود گفت لابد كار استاد ذوالفنون است. نوار كه جلوتر رفت و صداي خود را شنيد، دنيا روي سرش خراب شد. براي اين كه به جاي آن موسيقي سنتي قابل حدس راهي جديد پيدا كند، دو سال ساز زدن را كنار گذاشت تا اين كه به كمك برخي دوستانش و به نظر خودش موفق شد.
   البته اين‌ها عين كلماتش نيست ولي مضمون مطالبي كه يادم هست اين بود.


   سال ۱۳۵۲ در تهران متولد شد. آموزش موسيقي را شايد پدربزرگش با او آغاز كرد. نمي‌دانم شايد هم او با سه تار آغاز كرد. سه تار را نزد اساتيدي چون تاج‌بخش، ذوالفنون و پيرنياكان ادامه داد. در دانشگاه هم بي‌خيال موسيقي نشد و آخرش هم يك ليسانس موسيقي گرفت. آهنگسازي را براي تئاتر شروع كرد. كم كم در آهنگسازي فيلم‌هاي تلويزيوني معروف شد. و بالاخره وارد آهنگسازي سينما شد. بعد هم آهنگسازي براي خواننده‌ها. الان هم براي فيلم‌هاي سينمايي خارجي.
   به صورت رسمي و حرفه‌اي كارش را با موسيقي تئاتر آن سوي آيينه آغاز كرد.
   براي فيلم‌هاي كوتاه سه خواهر، كيف، پشت سر باد نمي‌آيد و درس آخر هم آهنگ ساخت. در تلويزيون هم كه ماشاءالله تا دلت بخواد. ولي موسيقي دو سريال آخرين گناه و او يك فرشته بود، به خاطر تلفيق خارق‌العاده‌ي موسيقي ايراني و راك معروف شد. همچنين موسيقي سريال روزهاي اعتراض كه يكي از تيتراژهايش را به سبك مداحي ساخت. در سينما هم عروس خوش قدم، عشق ممنوع، صحنه‌ي جرم ورود ممنوع، چند كيلو خرما براي مراسم تدفين، من و دبورا، پارك وي، ميم مثل مادر، نقاب، هميشه پاي يك زن در ميان است.
   او گرايش خاصي به موسيقي ايراني و فولكلور ايراني دارد.
   اين اواخر در مورد موسيقي نواحي ايران كار مي‌كرد و آلبومي تهيه كرد كه به بهانه‌ي تحريف موسيقي نواحي به‌اش مجوز ندادند. در بريتانيا، جشنواره‌ي لنگا خلن، در فولك موزيك به خاطر نوازندگي سه تار مقام دوم آورد. شركت رئال ورد كه در زمينه‌ي سبك‌هاي مختلف موسيقي كار مي‌كند، ظاهرا خوشش آمد و قراردادي با او بست براي كاري در موسيقي نواحي ايران. او با خانم جاستين پوك هم براي ساخت فيلمي هاليوودي (به گمانم ژاندارك) كار كرده است.
   آخرين اثري كه اطلاع دارم به صورت رسمي منتشر كرده است، آلبوم
ميم مثل مادر بود.
   آريا عظيمي نژاد شاعر هم هست و تا كنون تجربه‌ي بازيگري هم داشته است. در برنامه‌ي خانه‌ي عروسك‌ها به همراه خواهر و پدرش. و همچنين در چند فيلم كوتاه كه همسرش ساخته است. اما او جز موسيقي هيچ كار ديگري را به صورت حرفه‌اي دنبال نمي‌كند.

    پيوست:
   در آهنگ مرو اي دوست كه در پيوست اين مطلب مي‌شنويد، خودش هم با محمد اصفهاني همخواني كرده است و سه تار هم مي‌زند:

 

Maro Ey Doost

 

+ نوشته شده در شنبه سی و یکم فروردین 1387ساعت 12:21 توسط راد |

   سرمه هم تلفيق موسيقي و هم تلفيق سازهاست؛ سازهايي كه به دوره‌هاي تاريخي مختلف و فرهنگ‌هاي متفاوت تعلق دارد. نوازندگي عود و گيتار در اين مجموعه با هنرمندي استاد شاهين علوي است. كاوه وارث نوازندگي پيانوي اين مجموعه را بر عهده دارد. و فرهود بيگلربيگي نوازنده‌ي فلوت ریکوردر در اين مجموعه است.

 شاهين علوي

    اين اثر توسط آواي باربد منتشر شده است. تا كنون آثار خوبي توسط آواي باربد به جامعه‌ي موسيقي ايران عرضه شده است. همچنين آواي باربد تا كنون با عرضه‌ي محصولاتش هنرمندان و سبك‌هاي جديد و خوبي را معرفي كرده است. مترسك كاوه يغمايي، فالگير عبدالحليم حافظ، برخي كارهاي گروه آكسيوم آو چويس، سالوا، ترنج نامجو، گروه فالش، برگ و باد، تنها در باران، اشتياق، در سايه‌ي باد، روشناهاي دور و بسياري آثار ديگر. همچنين آثاري مثل آلبوم يك شاخه نيلوفر چاووشي، آلبوم اسير قميشي، آلبوم تقديم به خدا، گروه خنيا قرار بود توسط آواي باربد عرضه شود.


   استاد شاهين علوي، متولد سال1340
در 17 سالگي شروع به نوازندگي گيتار كرد. گيتار فلامنگو را نزد استاد پرتوي و گيتار كلاسيك را نزد باقر موذن فرا گرفت. مدتي در فرهنگسراها و كلاس‌هاي آزاد موسيقي در راديو و تلويزيون ايران تدريس كرد. از سال 1375 نوازندگي عود را نزد استاد محمد فيروزي آغاز كرد و با اين ساز آشنايي كامل پيدا كرد. او بيشتر وقت خود را مشغول تدريس و تعليم شاگردان كرده است. تا كنون چندين كنسرت رسمي و غيررسمي را برگزار كرده است.


   كاوه وارث، متولد سال1360
از 6 سالگي نوازندگي پيانو را آغاز كرد. مشق آهنگسازي را از 9 سالگي آغاز كرد و نزد اساتيدي چون پرفسور تنگيز شاولو خاشويلي و دکتر تامارا دوليدزه، آهنگسازي و نوازندگي را آموخت.


   فرهود بيگلربيگي، متولد سال1364
در 13 سالگي نوازندگي فلوت ريكوردر را آغاز كرد و از 16 سالگي زير نظر استاد شاهين علوي به نواختن گيتار پرداخت.

 

 

آهنگ به گرمای پاییز از مجموعه‌ي سرمه:

 

first track of 11

+ نوشته شده در یکشنبه پنجم اسفند 1386ساعت 13:31 توسط راد |